Jogurt owsiany

Zrobiłam ostatnio swój pierwszy jogurt owsiany. Cały cykl "produkcji" trwa ok.2 - 3 doby.


Składniki:
- płatki owsiane
- letnia woda


Rano zalałam płatki owsiane letnią wodą troszkę powyżej lini płatków, przemieszałam. Odstawiłam na parapet okna. Kilka razy w ciagu dnia przemieszałam. Rano płatki z wodą zmiksowałam i odstawiłam na kolejną dobę. Następnego dnia rano jogurt był gotowy. Gdy po tym czasi jogurt jest jeszcze mało kwasny zostawiamy go jeszcze na jakiś czas.





To było moje pierwsze podejscie do tego jogurtu, dlatego nie zrobiłam go dużo. Następnym razem zrobię go dużo więcej.

Domowy WyróbAkcja bez nabiału


Komentarze

  1. cudo! właśnie o coś takiego chodziło mi, gdy stwrozyłam akcję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja co prawda nie mam uczulenia na nabiał, ale staram się go unikać.

      Usuń
  2. Jogurt bez bakterii? Ciekawe. Ale smakuje to faktycznie jak jogurt, a nie kwaśne mleko owsiane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ma posmak owsiany, ale zmiksowany z owocami ten posmak znika. Widziałam na którymś blogu, że można dodać kapsułkę z bakteriami jogurtowymi. Próbowałam kiedyś zrobić kefir kokosowy z grzybkiem tybetańskim, ale tamtem był kwasny i ohydny. Jogurt owsiany dla mnie jest ok.

      Usuń
  3. Weganie i alergicy robią m.in.takie jogurty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm dobry jest? Nigdy nie jadłam takiego, a chętnie bym wypróbowała, bo niestety nie za bardzo mogę jeść jogurty.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty